top of page
חיפוש

13 טריקים פסיכולוגיים שכדאי לנסות



13 טריקים פסיכולוגיים שכדאי לנסות

1.העצה הפטרונית

אם אתה מדבר עם אנשים ומעוניין שיתייחסו אליך ברצינות, תאמר להם שמה שאתה אומר להם זה מה שאביך לימד אותך. אנשים נוטים להאמין לעצות הוריות שעברו בירושה.

2.מעצב שיחה

כשאתה מנהל שיחה עם מישהו ובא לך להשתעשע עם מילים, בחר מילה שבן שיחתך אומר, ואז בכל פעם שהוא אומר את המילה הזאת, או מילים קרובות או נרדפות. חייך!, הנהן! או אמור איזו הצהרה חיובית!, ואז שים לב איך הוא אומר את המילה הזאת כל הזמן.

3.אבן, נייר ומספריים

ביכולתך להיות אלוף במשחק "אבן נייר ומספריים". על ידי כך שתשאל מישהו שאלה ממש לפני שתתחיל במשחק. אם תשאל אותו וישר תתחיל לפזם "אבן נייר ומספריים" הוא כמעט תמיד יזרוק מספריים כמגננה.

4.דבר והערם

אם אתה רוצה שחבר יסחוב בשבילך משהו. למשל ערימת ספרים שקנית בחנות הספרים, התחל לדבר ותוך כדי דיבור ,העבר אליו את הספרים. רוב האנשים ימשיכו לסחוב את הספרים. אבל בכל זאת, חלק מהאנשים יהיו מבולבלים.

5.תחבולת הברוקולי

אם אתה רוצה שהילד\ה שלך יאכל\תאכל ברוקולי, שאל אותם: אתה רוצה 2 גבעולי ברוקולי או 5?. דאת לעומת רק לשאול אותם אם הם רוצים ברוקולי. בדרך זו, אתה כבר עשית את הבחירה במקומם. אבל הם ירגישו שעשו "עסקה" נהדרת כיוון שהם מחליטים כמה ברוקולי הם רוצים (2 או 5). אפשר להתאים את התחבולה גם למצבים אחרים .

6.פעולת השטר

ארגן קבוצה של חברים ביחד, החזק והצג בפניהם שטר של 20 שקלים. אמור להם 'שמי שיציע את הצעת המחיר הגבוהה ביותר יקבל את השטר, אבל כל מי שהצעתו תהיה מקום שני או שלישי, עדיין יהיה חייב לכבד את ההצעה'.

עכשיו שב והתבונן איך שהערך של השטר עולה, החל מכמה עשרות אגורות וכלה ב- 40, 60 שקלים ויותר. עד כמה מהר החברים שוכחים את הערך של 20 שקלים. בינתיים הסתכל באנשים שהציעו את ההצעה השנייה והשלישית בגובהה, ראה איך שהפרצופים משתנים כאשר ההצעות עולות לאט ועוברים את הסכום, איך הם היו רוצים לשלם רק את חצי השקל ולא את ה19.90 שעכשיו עליהם לשלם.

7.מציאת הנתיב

אם אתה נמצא במקום הומה באדם, כמו למשל בקניון הומה באדם או באירוע של יום העצמאות, וברצונך לפלס לעצמך דרך, הסתכל ישירות לכיוון שברצונך ללכת אליו וראה איך הנתיב מתפנה: במקומות הומים באדם כמו רחוב עמוס, אנשים נוטים להסתכל בעיניהם של האנשים שהולכים מולם. כדי לראות לאיזה כיוון הם הולכים ובכך ללכת בכיוון ההפוך מזה.

8.האם מישהו עוקב אחרי?

קרה לך פעם שחשבת שמישהו עוקב אחריך, אבל לא היית בטוח? נסה לפהק ותוך כדי כך, להסתכל על החשוד שעשוי לעקוב אחריך. אם גם הוא יפהק , כנראה שהוא באמת עוקב אחריך. כיוון שהפיהוק מדבק.

9.כמה נכון

כשאתה שואל מישהו שאלה תהנהן לחיוב, כך תגרום לו להסכים איתך. פעולה זו גורמת לו לחשוב, שמה שאתה אומר זה נכון, ושגם הוא צריך להנהן לחיוב. זאת מכיוון שההתנהגות שלנו היא חברתית.

10.השיר העקשן

קרה לכם פעם ששיר התנגן לכם בראש כל הזמן ואי אפשר היה להפסיק אותו? נסו לחשוב על סוף השיר. על פי אפקט זייגרניק, המוח שלנו נוטה לחשוב על דברים לא גמורים (משימות לא גמורות). לכן כאשר תחשבו על סוף השיר, השיר יפסיק ויצא מהראש.

11.בנה כריזמה

כאשר אתה פוגש מישהו בפעם הראשונה, אם אתה אכן מתכון ללחוץ את ידו, ודא כי כף ידך חמה. זה גורם להיראות הרבה יותר סימפתי ומזמין, לעומת יד קרה. בנוסף, כאשר אתה במחיצתו של אותו אדם, תחקה את הפעולות ואת תנועות הגוף שלו, אך בעדינות. זה יבנה אמון ויגרום לך להראות כי שניכם מתאימים (מתואמים) טוב יותר.

12.עימות

אם אתה מרגיש שמישהו עומד לרדת עליך במהלך ישיבה, שב ממש ליידו. זה מאוד מביש ולא נעים לדבר על מישהו לרעה, ולהיות אגרסיבי כלפיו כאשר הוא כל כך קרוב. אף אחד לא רוצה לשבת כל כך קרוב ליד בן האדם, שברגע זה ביזה ודיבר רעה עליו. כך הוא יהיה פחות מרושע.

13.איסוף מידע

היית רוצה שחבר\ה שלך יפתח יותר? ובכן, שאל אותם שאלה. אם הם משיבים תשובה חלקית, שמור על קשר עיין והישאר בשקט לכמה שניות. הם בדרך כלל ימשיכו לדבר, אולי קצת נרגזים, אבל ימשיכו לדבר.


32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page